Какво означава ангажираност на служителите

Какво означава ангажираност на служителите

Ангажираност на служителите е термин, който се отнася до мотивацията и готовността на служителите да се представят на високо ниво в работната среда и да допринасят за успеха на компанията. Служители, които са активно ангажирани с компанията демонстрират готовност да се представят добре на работа, да довършват задачите си и цялостно да влияят положително върху работата в организацията.

Защо е важно да има висока ангажираност на служителите?

Ангажираността е от ключово значение за една добре развиваща се компания и често е индикатор за успеха на компанията и удовлетвореността на служителите. Ангажираните служителите често демонстрират:

  • По-висока продуктивност
  • Качествена работа
  • Висока оценка на представянето
  • Присъственост
  • Устойчивост
  • Удовлетворение от работата
  • Добри работни взаимоотношения.

Кога трябва компанията да измерва ангажираност на служителите?

Ангажираността на служителите има определящо значение за всяка бизнес стратегия, поради което не може да бъде оставена на произвола. Не е достатъчно просто да знаеш как да подобриш ангажираността и да предприемеш необходимите мерки. Необходимо е освен това ангажираността винаги да се измерва във връзка с различните инициативи, които са предприети в тази насока, за да се прецени дали те действително помагат да бъдат постигнати целите. По този начин могат да се предприемат необходимите промени или да се продължат вече предприетите мерки, в случай, че са успешни.

Няма значение, че тепърва започвате. Всъщност, колкото по-рано стартирате процеса, толкова по-добре. Това означава, че ще имате повече информация, с която да работите и да анализирате в дългосрочен план. Така че планирайте мерки и анализирайте информацията и я включете като част от стратегията за повишаване на ангажираността от самото начало.

Как да измерите ангажираността на служителите?

По същество: как количествено може да бъде измерено нещо толкова абстрактно и субективно като ангажираност на служителите? Вярно е, че не е толкова лесно да се измери ангажираността на служителите в числа, както е например цената на труда на час. Въпреки това има няколко основни показатели, които можете да прегледате, които ще ви дадат по-ясна представа за това дали инициативите ви са успешни.

Проучвания за ангажираността на служителите

Редовно изпращайте проучвания с въпроси, насочени както към качеството, така и към количеството на ангажираност на служителите. Опитайте с въпроси като:

  • Колко оценен се чувствате като служител?
  • Колко сте удовлетворен от работата си?
  • Как се чувствата в екипа си?

Индекс за препоръка на служителите (eNPS)

Подобни въпроси принципно се използват, за да се следи удовлетвореността на клиентите, но отговорите им биха ви помогнали да оцените и проследите ангажираността на служителите. Това много ефективно бихте могли да постигнете и с един обикновен въпрос – „Колко сте склонни да препоръчате на приятел или колега да работи в нашата компания?“. Хората отговарят на скала от 0 до 10, като всеки, който отговори с 0 до 6 се счита за „Противник“. 7 и 8 – за „пасивен“. 9 и 10 – за „Промоутър“. Подробно за това как се изчислява, можете да прочетете тук.

Отсъствия

Характеристика, която най-вероятно вече следите – нивата на отсъствия ви дават добра картина за това колко често хората липсват от офиса. На тази база могат да се направят изводи дали техният опит в компанията не е по-скоро негативен.

Степен на възвръщаемост

По сходна логика, степента на възвръщаемост е показателна за това колко сте успешни в това да задържате хората на работа във вашата организация. Нещо, за което ангажираността на служителите в действителност играе огромна роля.

Едва когато имате ясна представа за нивата на ангажираност на служителите, можете да действате в посока нейното увеличаване. А как да го направите, ще ви разкажем в следващ текст.

Прочетете още:

Индексът eNPS, чрез който служителите оценяват компанията

HR Показатели за ефективност (KPIs) – Измервате ли ги правилно?