Ангажираност на служителите е термин, който се отнася до мотивацията и готовността на служителите да се представят на високо ниво в работната среда и да допринасят за успеха на компанията. Служители, които са активно ангажирани с компанията демонстрират готовност да се представят добре на работа, да довършват задачите си и цялостно да влияят положително върху работата в организацията.
Съдържание
Ангажираността е от ключово значение за една добре развиваща се компания и често е индикатор за успеха на компанията и удовлетвореността на служителите. Ангажираните служителите често демонстрират:
Ангажираността на служителите има определящо значение за всяка бизнес стратегия, поради което не може да бъде оставена на произвола. Не е достатъчно просто да знаеш как да подобриш ангажираността и да предприемеш необходимите мерки. Необходимо е освен това ангажираността винаги да се измерва във връзка с различните инициативи, които са предприети в тази насока, за да се прецени дали те действително помагат да бъдат постигнати целите. По този начин могат да се предприемат необходимите промени или да се продължат вече предприетите мерки, в случай, че са успешни.
Няма значение, че тепърва започвате. Всъщност, колкото по-рано стартирате процеса, толкова по-добре. Това означава, че ще имате повече информация, с която да работите и да анализирате в дългосрочен план. Така че планирайте мерки и анализирайте информацията и я включете като част от стратегията за повишаване на ангажираността от самото начало.
По същество: как количествено може да бъде измерено нещо толкова абстрактно и субективно като ангажираност на служителите? Вярно е, че не е толкова лесно да се измери ангажираността на служителите в числа, както е например цената на труда на час. Въпреки това има няколко основни показатели, които можете да прегледате, които ще ви дадат по-ясна представа за това дали инициативите ви са успешни.
Проучвания за ангажираността на служителите
Редовно изпращайте проучвания с въпроси, насочени както към качеството, така и към количеството на ангажираност на служителите. Опитайте с въпроси като:
Индекс за препоръка на служителите (eNPS)
Подобни въпроси принципно се използват, за да се следи удовлетвореността на клиентите, но отговорите им биха ви помогнали да оцените и проследите ангажираността на служителите. Това много ефективно бихте могли да постигнете и с един обикновен въпрос – „Колко сте склонни да препоръчате на приятел или колега да работи в нашата компания?“. Хората отговарят на скала от 0 до 10, като всеки, който отговори с 0 до 6 се счита за „Противник“. 7 и 8 – за „пасивен“. 9 и 10 – за „Промоутър“. Подробно за това как се изчислява, можете да прочетете тук.
Отсъствия
Характеристика, която най-вероятно вече следите – нивата на отсъствия ви дават добра картина за това колко често хората липсват от офиса. На тази база могат да се направят изводи дали техният опит в компанията не е по-скоро негативен.
Степен на възвръщаемост
По сходна логика, степента на възвръщаемост е показателна за това колко сте успешни в това да задържате хората на работа във вашата организация. Нещо, за което ангажираността на служителите в действителност играе огромна роля.
Едва когато имате ясна представа за нивата на ангажираност на служителите, можете да действате в посока нейното увеличаване. А как да го направите, ще ви разкажем в следващ текст.
Прочетете още:
Индексът eNPS, чрез който служителите оценяват компанията
HR Показатели за ефективност (KPIs) – Измервате ли ги правилно?
Полезна информация, свързана с дигитализацията на HR процесите и съвети за управление на човешките ресурси.
Cookie |
---|
__cf_bm |
__cfduid |
_ga |
_gat |
_gid |
_grecaptcha |
cf_chl_2 |
cf_chl_prog |
cf_chl_rc_ni |
cookielawinfo-checkbox-marketing |
cookielawinfo-checkbox-necessary |
rc::a |
rc::b |
rc::c |
Cookie |
---|
_fbp |