Пропастта между работодател и кандидат е основната причина да не може да се намери подходящият човек за дадена позиция. Те се дължи на разликите в очакванията между едните и другите. Миналата седмица ви разказахме повече по темата в какво се състоят тези разлики. Време е да споделим и още по-важното – как те да се преодолеят.
Обсъжданите изводи и предложения са базирани на резултатите проучване на nPloy на очакванията на над 1900 кандидати за работа и близо 200 HR специалисти. Заключенията от проучването бяха представени публично от екипа на nPloy и представители на eHR и VEDA пред специалисти от бранша по време на HR Cocktail Vol. III, проведен на 25 март.
И така, къде са най-драстичните разминавания?
Цели 45% от запитаните кандидати се опасяват, че ролята им може да бъде заменена от алгоритъм за в бъдеще. За да се справи с това, умелият работодател следва да адресира страховете директно и откровено. Представяйте изкуствения интелект като помощен инструмент. Той може да улесни рутинните задачи в дадена роля. По този начин би отворил пространство за повече увлекателна дейност. Инвестирайте в програми за повишаване на осведомеността и развиване на квалификациите. Промотирайте култура на учене през целият живот, така че служителите ви да се почувстват ангажирани и ценни.
Едва 10% от всички кандидати искат да работят изцяло в офис. Останалите предпочитат хибриден или изцяло дистанционен модел. Само че свобода на избор се предоставя само от 24% от работодателите. Проучете и тествайте възможности за хибриден модел и гласувайте доверие на служителите си. Единствено така ще установите дали този модел работи за вас. Бъдете откровени, когато ви попитат за това на интервю. Не увъртайте. Позволете на хората си повече автономност върху работните им графици. Работещите модели залагат на изпълнени задачи, не толкова на твърди часови пояси.
По-малкото от половината работодатели представят на служителите си ясни програми за развитие. Нужно е да разработите такива, ако искате да спечелите и задържите качествени специалисти. Инвестирайте във вътрешни обучения и менторски програми. Разработете вътрешни механизми за отчитане и възнаграждаване на прогреса на служителите си. Насърчавайте различни възможности за хоризонтална и вертикална кариерна мобилност. Нека развитието на хората да се случва в рамките на компанията ви, а не чрез смяна на работното място. Акцентирайте на тези възможности още при интервюто.
Над 60% и от работодателите, и от служителите виждат възнаграждението като най-важен фактор. Това е добър знак. Неудовлетвореността обаче идва тогава, когато служителят няма яснота за предстоящите повишения. Добра идея е да преразглеждате заплатите по-често, отколкото сте го правили досега. Бъдете прозрачни в политиките си, поставяйте измерими и изпълними критерии. Проучвайте редовно дали предлаганите възнаграждения са конкурентни на фона на индустрията, в която оперирате. Представянето и резултатите на хората ви могат да са обвързани с бонусна система.
Добре изградената работодателска марка предполага не само прозрачност, но и абсолютна искреност. Ако искате точно вашата обява за работа да достигне до правилните таланти, имайте това предвид. Посочете диапазон на заплатата при разкриването на позицията. Около половината кандидати биха се отказали изначално от обявата ви, ако не го направите. Комуникирайте ясни изисквания и ясни очаквания. Не заобикаляйте предизвикателствата на работата – например забързана динамика, нужди от извънреден труд и начини за компенсацията му, много на брой срещи. По-важно е да сте искрени, отколкото да звучите перфектни. Така ще събудите повече доверие. Помислете какъв баланс да предложите между професионален и личен живот. И го направете. И не забравяйте да изграждате силно онлайн присъствие. Струва си да инвестирате в това. Нека хората знаят кои сте, още преди да прочетат вашата обява.
Докато цели 63% от работодатели смятат, че социалните придобивки на работно място са достатъчни, само 29% от служителите се съгласяват с твърдението. Проучвайте активно нуждите им и се адаптирайте спрямо това. И не забравяйте, че социални придобивки са не само допълнителното здравно осигуряване, ваучерите или картата за спорт. Здравословната и хармонична среда също е придобивка. Както и развитата екипна култура. Бъдете отворени и приобщаващи, насърчавайте мнения и предложения. Не подминавайте и не толерирайте токсични практики в отношенията вътре в екипа, ако установите такива.
Пропастта между работодател и кандидат не е невъзможна, нито прекомерно трудна за преодоляване. Също както проблемите в личните отношения, тя се разрешава с ясна, открита и прозрачна комуникация. Спестете време от рутинни дейности, които не изискват толкова човешка намеса, за да можете да си отворите пространство за мислене и инвестиране в общуването със служителите си.
Един от начините да направите такава оптимизация е да дигитализирате своите HR процеси, за да освободите възможност за HR специалистите си да работят пряко с хора. Ние можем да ви помогнем с това – вижте как.
Прочетете още:
Обучение и развитие на служители
8 AI инструмента, които всеки HR специалист трябва да знае
Здравословно работно място – 10 ползи за вашия бизнес
Полезна информация, свързана с дигитализацията на HR процесите и съвети за управление на човешките ресурси.
Cookie |
---|
__cf_bm |
__cfduid |
_ga |
_gat |
_gid |
_grecaptcha |
cf_chl_2 |
cf_chl_prog |
cf_chl_rc_ni |
cookielawinfo-checkbox-marketing |
cookielawinfo-checkbox-necessary |
rc::a |
rc::b |
rc::c |
Cookie |
---|
_fbp |