Нивата на напускане и задържане на служителите са неразривно свързани дългосрочни концепции, с които HR специалистите следва да са добре запознати. Въпреки че тези два индикатора не отмерват едно и също нещо, е важно компаниите да ги адресират в цялост.
Най-просто казано, когато нивото на задържане на служители е ниско, това значи, че имате проблем. Служителите ви са недоволни, не са ангажирани със задълженията си, или пък икономиката е силна в този момент и напускат за по-добри позиции. От друга страна, когато нивото на напускане на служители е високо, това също е негативен показател. Може би все още нямате реален проблем, но със сигурност е индикатор, че има неща в компанията, които да адресирате.
Съдържание
Каква всъщност е разликата между нивата на напускане и задържане? Нивата на задържане измерват процента на хората, които остават наети от компанията в определен период от време. Това реално е точно обратното на нивата на напускане, които измерват процента служители, които напускат компанията. Тоест, двете заедно ни дават идея за „оборота на служителите“ в компанията.
Истината е, че нивото на задържане е сложен индикатор. Сам по себе си той не ни казва много за здравето на организацията. За да разберем нюансите, трябва да надникнем по-дълбоко в нивата на задържане, включително към напускането и като цяло към оборота на служителите. Защото докато нивата на задържане ни казват колко души остават, нивата на напускане ни казват какво точно означава това за организацията. От тази гледна точка, нивата на напускане не измерват просто колко човека работят в компанията, а с каква работна сила разполагате в момента.
Разликата между напускане и оборот на служителите е много е тънка. Всъщност хората често използват двата термина като взаимнозаменяеми, но между тях има лека разлика. Често оборотът на служителите се разглежда като краткосрочна концепция, предлагаща решения като скоростно наемане на нови хора, за да се попълнят празните места от тези, които са напуснали. Тоест, предлага временни решения на проблема.
За разлика от оборота на служителите, нивата на напускане са дългосрочна концепция, която се фокусира върху това колко служители напускат в по-продължителни периоди от време. Нивата на напускане показват голямата картина и при тази метрика се търсят дългосрочни и стратегически решения на по-големите проблеми с компанията.
Има няколко неща, които можете да предприемете, за да сведете до минимум степента на напускане, както и решения, които да ви подготвят, в случай че служителите ви решат да напускат:
Най-доброто, което можете да направите е да заложите в плана си както нуждите на компанията, така и тези на хората. Проучете какво търсят служителите днес и се опитайте да съчетаете техните желания с позициите във вашата фирма. Съблюдавайте и цялостното поведение на бъдещите кандидати и бъдете готови да им предложите конкурентни условия.
Идентифицирайте хората, които имат значителен принос във фирмата и обърнете внимание на условията, които им предлагате. Разберете дали тези хора са удовлетворени от работата си и предприемете мерки, ако не са. Разберете какви са индивидуалните им нужди и се опитайте да им предложите условия, в които ще се чувстват добре. Това ще увеличи доверието им, желанието им за работа и съобразно приноса им за бизнеса.
Постарайте се да запазите добрите отношения със служители, които напускат и да ги изпратите с благодарност и с пожелания за успех за това, което им предстои. По този начин ще запазите отворена вратичка, ако пожелаят да се завърнат, и ще си спечелите препоръки пред техните близки и познати като добър работодател.
Напускането е част от жизнения цикъл на всеки служител. Високите нива на напускане дават сигнал, че бизнесът има нужда да внесе подобрения, което е и поле за развитие. Обръщайте внимание на броя напускащи служители, причините, поради които това се случва. Предприемайте стъпки за подобрение, за да подпомагате развитието на бизнеса. Важно е да разграничавате нивата на напускане от другите показатели, обсъдени в текста. Всеки от тях предполага различна стратегия за справянето с тях. Някои са насочени към дългосрочното развитие на компанията, а други – към краткосрочното.
Прочетете още:
Полезна информация, свързана с дигитализацията на HR процесите и съвети за управление на човешките ресурси.
Cookie |
---|
__cf_bm |
__cfduid |
_ga |
_gat |
_gid |
_grecaptcha |
cf_chl_2 |
cf_chl_prog |
cf_chl_rc_ni |
cookielawinfo-checkbox-marketing |
cookielawinfo-checkbox-necessary |
rc::a |
rc::b |
rc::c |
Cookie |
---|
_fbp |