15-hr-strategies

15 Стратегии за справяне с най-големите HR предизвикателства – Част I

На HR специалистите се пада една от най-трудните и отговорни задачи – работата и управлението на хора. Служителите от отдел Човешки ресурси често са изправени пред множество предизвикателства – от това да откриват и задържат нови кадри, до това да са запознати с последните изменения в закона. В статията ви споделяме 15 стратегии, изпитани и доказани от HR специалисти, които ще ви помогнат да се справите с най-големите предизвикателства в отдел Човешки ресурси.

1. Подпомагайте психичното здраве чрез разговори

Особено след Covid-19 пандемията, забелязваме, че проблемите свързани с психичното здраве на служителите се задълбочават. Сега се обръща все по-голямо внимание на менталното здраве на работното място и е основен приоритет на HR специалистите.

Отварянето на дискусия по темата за общото здраве на служителите може да се използва като стратегия за насочване на разговорите и към техните менталните и емоционални потребности. Споделяме ви 5 начина да подпомогнете здравето на служителите си в друга наша статия.

2. Постарайте се всички да работят в една насока

HR специалистите често се сблъскват с нуждата да балансират между това служителите да работят в екип, преследвайки една обща цел и това да подкрепят различните мнения за постигане на резултати. Невинаги е възможно да се вземат предвид всички предложения и е предизвикателство да се намери баланс. 

Разговаряйте със служителите, които имат различно виждане преди срещата на екипа и обсъдете възможност активно да участват в дискусията, споделяйки идеите си. По този начин ще насърчите колаборацията и ще увеличите шансовете да всички служители да поемат в една посока към общата цел на бизнеса.

3. Обяснете ползите от работата в офис за повишаване на продуктивността

Голямо предизвикателство в днешни дни пред специалистите от отдел Човешки ресурси е служителите да се убедят сами в ползите от работното място. Често хората предпочитат да работят от вкъщи, каквато възможност обикновено се предлага от много компании. 

Това, което те не виждат обаче е, че докато други фирми правят съкращения поради ниската производителност, бизнеси, чиито екипи работят изцяло в офиса, бележат голям ръст и рекордни приходи. Жизнено важно за производителността на служителите ви е да следите тяхното представяне и да предлагате условия на работа, които водят до по-високи резултати. 

4. Работете в рамките на настоящите икономически обстоятелства

Въпреки че, Covid-19 приключи и наложи много промени в работата на бизнесите, това не означава, че няма да настъпи друга криза, към която всеки бизнес трябва да се адаптира, за да оцелее. Предизвикателство, пред което HR специалистите често се изправят е подобряването на ефективността на екипите.

От тях често се изисква да съкратят част от служителите, за да намалят разходите за заплати, без това обаче да влияе на представянето на екипите и задържането на качествените кадри. Добра стратегия за справяне с икономическите предизвикателства е оптимизация на оперативно ниво. Това може да бъде постигнато чрез използване на софтуери и инструменти, които съкращават оперативната работа и оптимизират времето на служителите. 

ehr-електронни-трудови-досиета

eHR e система, която предоставя възможност за оптимизация на част от HR процесите в отдела. С помощта на софтуера, трудовите досиета на служителите могат да бъдат поддържани в електронен формат и наред с това всички документи, които касаят трудовоправните отношения могат да бъдат създавани, споделяни и подписвани онлайн. Ако желаете да научите повече за eHR, можете да заявите безплатно демо среща с наш представител.

5. Насърчавайте колаборацията в хибридна среда

Създаването на позитивна среда, в която отделните екипи си колаборират успешно е истинско предизвикателство, особено при хибриден модел на работа. Добра стратегия, за да насърчите екипната работа е да създадете възможност служителите да споделят мнението си свободно и да бъдат част от процеса за подобряване на колаборацията. 

Можете да сформирате малък екип от служители, който да отговаря и следи за процесите на комуникация между отделите. Друга важна стъпка е да взимате редовно обратна връзка от хората си и да следите за настроенията в компанията, като това може да се случи чрез индивидуални срещи, групови разговори на конкретна тема или кратки анкети.

6. Променете общата представа за ролята на HR специалистите

В днешно време голяма част от HR специалистите все още се сблъскват с остарелите стереотипи, свързани с тяхната роля в компанията. Ако преди отговорностите на мениджър Човешки ресурси са били свързвани основно с въвеждане на дисциплинарни мерки, решения за заплати и контролиране на фирмените празници, то днес това далеч не е така.

Основен фокус на HR отдела са хората и подобряването на работната среда, за да могат да предоставят възможно най-добри условия за развитие и растеж на служителите във фирмата. Важно е да комуникирате именно тази своя роля както със сегашните, така и с бъдещите служители, което ще ви помогне да спечелите тяхното доверие.

7. Организирайте срещи, за да останете свързани с екипа

Особено в хибридна работна среда, ефективното ръководство изисква да останете емоционално свързани с екипите си. За да постигнете това и да имате ангажиран и вдъхновен екип, е важно да отделяте допълнително време за срещи със служителите във фирмата.

Гледайте на разговорите извън работния процес като инвестиция в екипа. Дайте възможност на повече хора да се включват в подобен тип срещи, които може да са както в рамките на офиса, така и на друго място, подходящо за целите. Бихте могли да организирате тиймбилдинг или просто излизане извън рамките на офиса, за да накарате хората да се отпуснат и да споделят.

Още полезни статии:

Ролята на отдел човешки ресурси

5 начина да подпомогнете емоционалното и физическото здраве на служителите си

5 Начина да подобрите мотивацията на работното място