15 Стратегии за справяне с най-големите HR предизвикателства – Част II

15 Стратегии за справяне с най-големите HR предизвикателства – Част II

В първа част от статията 15 стратегии за справяне с най-големите HR предизвикателства ви споделихме 7 добри начина за успешно преодоляване на трудностите, пред които се изправят мениджърите в отдел Човешки ресурси.

Отговорностите, които носят никак не са леки, а работата им е ключова за цялостното развитие на бизнеса. Именно затова е важно да преодоляват предизвикателствата, които често могат да попречат на бизнеса да расте. Във втора част от статията ще научите още 8 добри подхода, които могат да ви превърнат от добър в изключителен HR мениджър. 

8. Намалете броя на напускащи служители чрез правилно отношение

Често срещано предизвикателство е големият брой напускащи служители. Някои организации се опитват да задържат хората си като им предлагат по-високи заплати, но не е тайна, че не всички могат да бъдат „купени“. 

За служителите е от значение да знаят, че работят за социалноангажирана компания, която обръща внимание и на неща отвъд финансовите резултати. В по-голямата част от случаите, хората имат нужда от добро и справедливо отношение, а този тип грижа, стига да е искрена, не изисква допълнителни разходи. 

9. Създайте инклузивна фирмена политика

Не е лесно за една компания да бъде инклузивна т.е. да дава равен шанс на всички служители без значение от техния опит произход, пол, раса, възраст и виждания. HR специалистите трябва много добре да съобразят фирмената си политика, особено, когато компанията предлага дистанционна работа и гъвкави условия.

Почти невъзможно е да се намери универсално решение или стратегия за справяне с този проблем, затова е хубаво компаниите да създадат разнообразни политики, които да създават равни условия за всички, но в същото време да държат служителите отговорни. 

10. Създайте баланс между личния и професионалния живот чрез информирани решения

Едно от най-големите предизвикателства пред специалистите по човешки ресурси е да намерят баланса между целите на компанията и благосъстоянието на служителите. За тази цел е важно да се води отворена комуникация, като се търси директна обратна връзка от служителите и като се изгражда среда на доверие. 

Когато компанията взима информирани решения и стимулира нагласи за растеж и развитие, тогава личните цели могат да срещнат тези на организацията. Така в най-добрият случай ще се изгради една хармонична и балансирана работна среда, в която служителите ще се чувстват добре.

11. Запазете човечността, за да изградите позитивна култура

Сферата на човешките ресурси, която преди години беше изключително фокусирана върху административните процеси и директната комуникация, вече претърпява много високи нива на дигитализация.

Да, безспорен е фактът, че иновациите правят работата на HR специалистите много по-ефективна, но е важно да се връщаме и към онези методи, в които все още присъства човешкия фактор.

Например, предизвикайте се да се обадите или да насрочите среща на живо, вместо да изпращате имейл или да я провеждате online, разбира се, когато условията позволяват. Комуникацията на живо е изключително полезна и подобрява работната култура. Тази стратегия ще ви позволи да сте по-близо до екипите си.

ehr-електронни-трудови-досиета

12. Поставете хората си на първо място

Въпреки че фокусът последните години е върху политики, които поставят хората на първо място и върху подобряване на работната среда за служителите, много мениджъри трябва да се съобразяват с ограничения в бюджета. 

За да запазите хората, на първо място, лобирайте за финансиране, насочено към благополучието и развитието на уменията на служителите. Именно хората са двигателят за всеки бизнес и това е силен аргумент, който можете да използвате за получаване на повече средства. Този подход ще допринесе много повече за бизнеса в дългосрочен план, отколкото спестените средства от намаления в бюджета.

13. Използвайте емпатия при „трудните“ разговори

Едно от най-големите предизвикателства при управлението на хора остава провеждането на трудни разговори със служители относно тяхното представяне. За да преодолеете тази трудност, е важно да използвате емпатия, да бъдете честни и да водите открита комуникация. 

Този подход ще направи трудните разговори продуктивни и провеждани с уважение, което от своя страна ще доведе до по-добро представяне и ангажираност у служителите.

В друга наша статия ви споделяме 10 стъпки за оценка на представянето на служителите, които засягат в детайли провеждането на трудни разговори.

14. Получете подкрепата на ръководството

Често HR мениджърите се изправят пред предизвикателството да получат подкрепата на ръководството по различни въпроси и това е особено трудно, ако нуждите не са обвързани с директно генериране на печалба. 

Начин да се преодолее тази трудност е като се подчертаят значението и облагите на конкретната инициатива. Това ще я направи по-приемлива и желана и така ще увеличите шанса си бъдете подкрепени.

15. Изградете доверие, като увеличите прозрачността

В наши дни доверието между организацията и нейните служители е от ключово значение, но понякога изграждането на такова е истинско предизвикателство на HR специалистите. 

Служителите очакват да има прозрачност по отношение на заплатите, работната сигурност, бизнес решенията и други. Добре е да се създадат условия по тези въпроси, които да бъдат в полза както на служителите, така и на бизнеса, за да може да се изгради среда на доверие.

Още полезни статии:

15 Стратегии за справяне с най-големите HR предизвикателства – Част I

8 AI инструмента, които всеки HR специалист трябва да знае

Ролята на отдел човешки ресурси