Идеалната оферта за наемане на кандидат

Идеалната оферта за наемане на кандидат

Наемането на правилните кадри е от ключово значение за доброто развитие на една компания. За целта е необходимо не само да имаме добра обява, но и след това да успеем да спечелим подходящия кандидат с добра оферта за наемане. В този текст ви споделяме няколко добри практики. 

През последните години пазарът е все по-динамичен и с навлизането на дигиталните технологии, очакванията на кандидатите се променят. Същевременно конкуренцията за качествените кадри нараства. Именно затова отправянето на добра оферта за наемане е важен стратегически инструмент, чрез който можете да спечелите вашият идеален кандидат или да го загубите от конкуренцията. Обърнете внимание на времето и формата на офертата след приключване на интервютата.

Защо е важно да отправите навреме оферта за наемане?

Пазарът в момента е формиран от недостиг на кадри, нарастваща автоматизация и работа от разстояние. При тези условия е изключително важно да уцелите правилния момент, тъй като кандидатите често балансират между множество различни възможности и очакват ясна и коректна комуникация от потенциалните работодатели. В случаите, когато става въпрос за наистина ценни кадри, всяко забавяне в отправянето на оферта за наемане, може да означава да ги загубите за сметка на някоя компания, която действа по-бързо.

Добри практики:

  • Действайте бързо след последното интервю: След като вземете решение, че ще отправите оферта, направете го в рамките на 24 до 48 часа. По този начин ще демонстрирате уважение към времето на кандидата, а и ще му покажете, че имате реален интерес да работите заедно. 
  • Изяснете времевата линия: Обяснете ясно на кандидата кога да очаква решение и спазвайте това, което сте казали. Така изграждате доверие и намалявате тревожността.
  • Следете движението на пазара: Бъдете наясно с тенденциите при наемането на кадри във вашата индустрия и регион. В случай, че във вашия сектор има голямо търсене на кадри, скоростта става още по-важна. 

Как да структурирате идеалната оферта за наемане?

Писмото с офертата трябва да бъде ясно и изчерпателно. По този начин създавате прозрачност в отношенията, което от своя страна дава на кандидата необходимата увереност, че иска да работи именно с вас. Форматът трябва е едновременно професионален, лесен за проследяване и съобразен с конкретния човек, до когото е адресирана.

Основни моменти:

  • Особености на позицията: обозначете ясно позицията, отдела, процеса на отчитане на работата и кратко обобщение на задълженията.
  • Заплащане: опишете основното заплащане, както и структурата на бонусите (ако има такава) и колко често се плаща. В случай че ролята е дистанционна или хибридна, уточнете разлики в заплащането в зависимост от локацията.
  • Бонуси: здравни осигуровки, пенсионен план, платен отпуск и всякакви специфични за компанията или индустрията бонуси
  • Работно време и формат: Уточнете работното време и дали позицията е дистанционна, хибридна или присъствена, както и какви са възможностите за разместване на графика. 
  • Начална дата и въвеждане в процеса на работа: Уточнете кога ще се проведе и какво представлява процесът по внедряване.
  • Инструкции за приемане на работата: Ясно обяснете как може да бъде приета офертата и с кого трябва да се свърже кандидатът, както и какъв е крайният срок за отговор. 

Действия след отправянето на оферта за наемане

Периодът между отправянето на офертата и приемането ѝ е от огромно значение. Дори да имате устно потвърждение от кандидата, все още е възможно да претегля и другите си възможности. Затова:

  • Изпратете персонализирано официално писмо веднага след устната оферта е приета. 
  • Бъдете на разположение за въпроси, свързани с бонуси, политики и други.
  • Поддържайте редовен контакт преди процеса по внедряване. 
  • Подгответе си контраоферта, в случай че кандидатът има и други оферти и се опита да предоговори условията.

Създаването на идеалната оферта за наемане е нелека задача, която изисква комбинация от скорост, конкретност, индивидуализация и активна ангажираност. Като вземете предвид всичко изброено в статията, можете значително да повишите нивата на приемане на вашите оферти за работа спрямо тази на конкурентите компании, както и да си осигурите дългосрочни нива на задържане на кадрите. 

Вижте още: 

Разликата между време за наемане и време за затваряне на позиция

Предимства и недостатъци на един твърде квалифициран кандидат

Ролята на отдел Човешки ресурси